A Fidesz és a fiatalok

Az önkormányzati választások eredményét a kormánypárti lapok azzal is magyarázták, hogy a fiatalok nem ismerik a 2010 előtti világot, aminek köszönhetően könnyen megvezethetik őket az ellenzéki pártok, és a kommunikációjukkal sem tudják megszólítani őket. Bár a legtöbb fiatal a Fideszre szavazna, ha ma lenne egy választás, de jelentősen kisebb a népszerűsége a fiatalok körében, mint általában, ami ellen látványosan akarnak tenni azzal, hogy fiatalokat építenek be a kormányba. Rácz Zsófia államtitkár helyettesnek a kinevezése után, akire egyébként személyre szabott törvényt is hoztak, hogy diploma nélkül is betölthesse ezt a pozíciót, Szentkirályi Alexandra, aki 32 éves, lesz január elsejétől a kormányszóvivő, aki főpolgármester-helyettesként dolgozott Budapesten az elmúlt 5 évben.

A Hollik Istvánnál bárki jobb érvre hivatkozva és már most örülök valamilyen szinten ennek a kinevezésnek.

Ugyanis Hollik a leendő kormányszóvivő elődje, akit nem lehet olyan nagyon idősnek nevezni, Szentkirályi Alexandránál csupán 5 évvel idősebb. A probléma vele inkább az, hogy fogalma sem volt mikor mit kéne mondania vagy hogyan kéne értékelnie a kormány döntéseit. Olyan volt, mintha nem rendelkezne önálló gondolatokkal. A megnyilvánulásaiból egyáltalán nem lehetett kibogozni, hogy bizonyos lépéseknek mi az értelme és milyen hatással lesz ránk, választópolgárokra.

Holliknál nem nagy érdem jobbnak lenni, de a lecserélésével vélhetően javulni fog a kormánykommunikáció minősége.

Ennek eredményeként az várható, hogy jobban meg tudják szólítani az embereket. Legfőképpen a fiatalok a célközönsége ennek az újításnak.

Szentkirályi Alexandra a bemutatkozó videójában kihangsúlyozza, hogy nem csak a kormány döntéseinek az értelmét akarja elmagyarázni az állampolgároknak, hanem azoknak a kéréseit is ismertetni szeretné a döntéshozókkal. Egy kormányszóvivőnek valóban az utóbbi is a feladata, amit egy pozitív dolog felismerni, mondjuk lassan tíz év után már bőven ideje volt, azonban nem vagyok naiv, így nagyon kevés esélyt látok rá, hogy ez megvalósítva is úgy lesz, ahogy előadta.

Már évek óta hoznak nyilvánosságra olyan közvélemény kutatásokat, amikből az olvasható le, hogy a Fidesz a fiatalok körében nem kiemelkedően „divatos” párt, de csak az októberi önkormányzati választások után, amikor sok helyet elvesztettek, ébredtek rá, hogy ez egy valós problémájuk és tenniük kell ellene valamit.

Párkányi Eszternek, az Alapjogokért Központ elemzője, a Facebook-ra feltöltött Star Wars-os videója is ezt a célt szolgálná, azonban véleményem szerint ahhoz, hogy megszólítva érezzék magukat a fiatalok, az ő problémájukkal is foglalkozni kéne napi szinten és kikérni a véleményüket, hogy megoldási javaslatokat tehessenek. Tehát nem elég az, hogy egy fiatal hölgyet feszülős felsőben mutogatnak. Valamiféle tartalmat is bele kéne vinni. Tartalom nélkül a marketing nem sokat ér.

Kovács Márkó

  •  
  •  
  •  
  •