A kormány eredményeinek bemutatása mellett az ellenfél elleni negatív kampányra is készül a Fidesz 2018-ban. A párt kommunikációs igazgatója Tusványoson elárulta, hogy a fideszesek facebookos jelenlétével nem elégedettek, így digitális munkatársakat küldenek a jelöltekhez.
Bárhogy is szidják az értelmiségi szalonokban a szembesítő kampányt, azt, hogy túl sok a plakát, még negatív kampánynak is lehet mondani, de valójában ez működik- mondta ki kerek-perec Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója Tusványoson azt, amit az elmúlt hónapok/évek történéseiből, az utcákat ellepő brüsszelező, majd Soros-plakátokból amúgy is sejthettünk. A Fidesz a 2018-as kampányát az eredmények ismertetése mellett egy kiadós negatív kampányra fogja felfűzni, amelyet Hidvéghi szisztematikusan szembesítésnek nevezett.
Csütörtök délelőtt a politikai kommunikációról és a kampányok kulisszatitkairól volt szó Tusnádfürdőn, a Bálványosi Szabadegyetemen, és megtudhattunk néhány információt a 2018-as kormányzati kampánytervekről is.
Egyrészt lesz egy eredményeket közvetítő kampány, amely a kormány számára előnyös adatokat fogja kiemelni. „De a jó hírek kevésbé érdekesek, mint a rossz hírek, a negatív hírek keltik a szenzációt” – mondta Hidvéghi. Éppen ezért lesz negatív kommunikáció is, amelyben a fideszesek elmondják, mit csinált rosszul az ellenfél.
Hogy ki az ellenfél? Az ellenzék mellett Hidvéghi szerint Brüsszel kritikája is megmarad, hiszen „a migráció erőltetése” várhatóan jövőre sem került le a napirendről.
A nagy kérdés, hogyan, milyen üzenetekkel, milyen csatornán kommunikáljon a Fidesz. Hidvéghi felmérésekkel igazolta, hogy bár elsősorban a tévéből ismerik a politikusokat a választók, az internetnek és a Facebooknak is tagadhatatlanul nő a szerepe. A Fidesz jövőre mindenképp rágyúr a Facebookra, hogy így érje el az 5,2 millió magyar felhasználót.
A fideszes pártközpont éppen egyre jobban sürgeti már most, hogy a jelöltek hozzanak létre és szakszerűen használják a Facebook-profiljukat. Azonban „nem olyan egyszerű, mert bármilyen spontánnak tűnik, ezek politikai üzenetek.Ügyesen kell csinálni, hogy ne legyen buta a végeredmény.Egyszerűsíteni lehet, csak hazudni nem szabad”-vallják a pártközpontban.
A Baczkó Norbert, a Fidelitas kommunikációs igazgatója által moderált beszélgetésen részt vett a miskolci fideszes kampányt vezető Faragó Csaba is, aki annyit tett ehhez hozzá, hogy náluk kis csoportos találkozók szervezésével is igyekeznek felpörgetni a kampányt. A harmadik résztvevő, Porcsalmi Bálint, az RMDSZ ügyvezető elnöke pedig azt mondta, hogy határon túl sokkal inkább a regisztrációra, a technikai tudnivalókra, a levélszavazat helyes elküldésére kell felhívni a figyelmet, hiszen a határon túliak nagy része már most tudja, kire fog szavazni (a Fidesz 2014-ben a levélszavazatok 95 százalékát szerezte meg).
A beszélgetés visszatérő eleme volt, hogy a kampányszakértők azon merengtek, egyre egyszerűbben, bulvárosabban kell kommunikálni, hiszen az emberek nem olvasnak hosszú szövegeket, a Facebookon főleg képeket néznek, a Twitteren is maximum 140 karaktert olvasnak. Azzal győzték meg magukat, hogy az egyszerűség nem áll ellentétben a morállal. Hidvéghi Balázs hozzátette, hogy az a lényeg, hogy „immorális, hazug dolgokat nem szabad mondani”.