Olyan ez a kampány…

Olyan ez a kampány, mintha semelyik jelöltnek sem lenne programja. Legalábbis ez vehető le abból, hogy hírportálokon csak elvétve foglalkoznak a programok tartalmával, nincsenek azokról kritikai írások és nagyon ritkán szerveznek meg polgármester jelölti vitákat, ahol előfordul, hogy a kormánypárti jelölt nem vesz részt, ahogy az történt Szombathelyen is. Nincsenek viták, ahol bal- és jobboldali programokat lehetne ütköztetni vagy két jövőképet egy adott településről, hogy a választók jobban megismerhessék a jelöltek programjait. Mindeközben, ahogy a politikai hírek után böngészek, nem látok mást csak a botrányokat. Emez így kurvázott, amaz úgy kokainozott. Habár az valóban igaz, hogy a politika kicsiny hazánkban nagyon el van bulvárosodva és a botrányokra kattintanak az emberek, de ez már sok. Ezzel csak elidegenítik az embereket a pártpolitikától.

2010 óta rengeteg botrányt éltek már túl a kormánypártok, ami azt bizonyítja, hogy ez már nem mozgatja meg az embereket és lényegében nem fog változni az érintett politikus (vagy politikusok) népszerűsége, támogatottsága. A közvélemény kutatásokból is az szűrhető le, hogy Karácsony Gergely támogatottságát nem rázta meg jelentősen semelyik irányba sem az a bizonyos hangfelvétel, ami egyelőre tisztázatlan hogyan készült el. A választókat nem ezek a hírek befolyásolják, mert nem a lakókörnyezetükkel kapcsolatosak.

Budapesten és még pár településen, ahol eldurvult a kampány, a háttérbe szorultak azok a hírek, amik alapján felelős döntést tudnánk hozni azzal kapcsolatban, hogy hova tegyük azt a bizonyos X-et, amiről nem csak a politikusok, de a média is tehet, mert a minél több kattintásra fektetik a hangsúlyt és nem arra, hogy a választópolgárokat tájékoztassák a jelöltek eddig elért eredményeikről és programjaikról, ami valamilyen szinten érthető is, mert ezekben a médiapiaci viszonyokban nehéz a túlélés.

Az írásommal nem azt akarom közölni, hogy maradjanak titkosak a botrányok, mert jogunk van róluk tudni, hanem azt, hogy nem szabadna nagyobb sajtófigyelmet kapniuk, mint az objektív tájékoztatásnak, kritikus hangvételű cikkeknek a város jövőjéről való elképzeléseknek.

Történt egyáltalán olyan a mostani kampány folyamán, hogy egy szakértő bement egy hírműsorba és elmondhatta a véleményét egy programmal kapcsolatban vagy kritizálhatta azt?

A média sokszor nem a legfontosabb információkat szolgáltatja a választópolgároknak, akik az egyre több munka miatt nehezebben is akadnak rájuk, és az ellenzéki politikai pártoknak nincs elegendő erőforrásuk ahhoz, hogy közbeszéd témájával tegyenek egy adott programpontot.

Kovács Márkó

  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük