A HÉV-ről lemondott a főváros

HÉV 2015

A HÉV rekonstrukciójának elhalasztása lehetett az ára annak, hogy a hármas metrót mégiscsak uniós forrásból lehessen megújítani – derül ki a 2014–2020-as időszakban támogatandó fővárosi projekteket listájából. Sok minden épül majd, ám meglepően új terveket nem tartalmaz a lista.

A Világgazdaság beszámolója szerint a következő hat évben sem kötik össze az M2-es metróvonalat a gödöllői HÉV-vel, és nem lesz „ötös metró” a ráckevei és csepeli HÉV-ből egy belvárosi összekötéssel. De még az M1-es földalatti korszerűsítéséről és akadálymentesítéséről se lehet szó – ez is kiderül abból a kormányhatározatból, amely 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban támogatható fővárosi projekteket sorolja fel.

Összesen 340-350 milliárdos fejlesztési lehetőségről beszélnek a fővárosban a 2014-2020-as ciklusban. Ebből százmilliárd forint környezetvédelmi beruházás lesz. Ilyenek a gátépítések, vagy a legnagyobb beruházás, a ráckevei hulladékhasznosító fejlesztése: itt az új égetőműre 50 milliárd jut, a régi korszerűsítésére pedig még 7,4, és fejlesztik a fővárosi hulladékgazdálkodási rendszert is 5,9 milliárd forintból.
Megújulhat a Margitsziget, és a Városháza épületét is korszerűsíthetik, ám ezekre a beruházásokra már aligha illeszthető majd rá a nagyprojekt jelző.

Forrás: Világgazdaság

MUON TV

  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük