Igazi zombinemzet leszünk?

fearwalking

Alapvetően nincs túl nagy problémám az online promócióval. Ma már egy fogpiszkálót sem lehetne nélküle eladni. Valahogy hozzászoktak az emberek, hogy mielőtt megveszik a legújabb foltkövető technológiával ellátott mosóport, próbaként online is ki kimoshatják a tegnapi bugyijukat, egy ügyes program segítségével.

 

Mégis napról napra meglepetést okoz ez a korcsosult fantázia, az emberi elme mételyező közelsége, ahogy egy baráti beszélgetés alkalmával valaki megálmodja, majd másnap egy szaftos kis irodában papírra veti ezt a végletekig eldurvult  reklámspotot, ami milliókat vonz a kívánt reklámfelületre. Egyszerűnek tűnik, de meg kell hagyni, hogy egy ütős promót ma legalább annyira nehéz összehozni, mint liberális kormányváltást Magyarországon. Vegyük példaként egy új tévés sorozat felvezető kampányát: Fear The Walking Dead. A mű eredetije az a The Walking Dead, amit többszöri próbálkozás után sem tudtam öt percnél tovább nézni, pedig szinte az összes haverom megszállottja ennek a szériának. Valószínű velem van a baj, nem tudok távolabb látni a bárdal agyvelőt gyaluló főszereplő és a kormosképű zombi marcangolásának összképén, s nem láttam azt a társadalmi azonosulást, amely felfedi a sorozat valódi mondandóját. Ez egy adottság, ettől függetlenül maga a sorozat szépen fut Amerikában, és nézettség tekintetében itthon sincs szégyellni valója. Ezért is döntöttek úgy az alkotók, hogy a sorozat mellé hozzákapcsolnak egy társsorozatot, a már említett Fear The Walking Dead, ami elmeséli a tévénézőknek, hogyan terjedt el a halálos vírus Los Angelesben, amely végül kinyírta a fél emberiséget.

Pálmafák, szikrázó napsütés, és egy tökéletesnek látszó család, a trailer alapján így kezdődik a korszakos sorozat. A néző pedig izgatott a kiszivárgott információk láttán, de kell még valami az idegsejtek totális kizökkentéséhez. A hazai premiert sugárzó tévétársaság pedig kapott az alkalmon, és elindította az év legvisszataszítóbb promóját, „Terjeszd a vírúst!” néven. A játék lényege, hogy mindenki bejelöli magát a közösségi oldalra feltöltött lokalizációs térképen, majd ismerősei megharapásával elkezdi terjeszteni a vírust. Nyilván csak virtuálisan. Azt nem tudom, hogy mi történik ezután, de az biztos, hogy nyerni is lehet. Mint általában ilyenkor. Elképzelem az üzenőfalamat, ahogy az a sok ember  egymást vadul harapdálva terjeszti az ismerős agysejtpusztító  zombivírust, és mikor már mindenki megfertőződött, kiderül, hogy mennyire is vagyunk mi zombinemzet.

Próbálom megérteni az egész alapkoncepciót, a tervezéstől egészen a megvalósításig, hogy mi visz rá egy marketingest ilyen ostoba és értelmetlen dolog megalkotására. Persze, a rossz reklám is lehet jó reklám elve alapján én magam is részese vagyok a gépezetnek, s akik tényleg fanatikusak a zombigyilkolós sorozatokban, azoknak nagy móka lehet klikkelgetni néhány molekula vírust egyik gépről a másikra. Igazán rémisztő, hogy egy betegesen erőszakra épülő tévésorozattal összefüggően, a közösségi oldalon olyan játékot szerveznek valós embereknek, amiben halálos vírust lehet küldeni bárkinek, akit holnap zombiként akarunk viszontlátni. Ja, hogy mindezt csak virtuálisan? Értem, tehát ez pusztán marketing, nem komoly a dolog, a végén majd jót nevetünk az egészen, és mindenki feszülten várja a sorozat utópisztikus izgalmait. Mégis hiányérzetem támad….mindegy, a valóságban ilyen úgysem történhetne  velünk.

 

MUON TV

  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük