A kerekasztal volt a csodafegyver – Ismét áztak…

esernyő

Talán az elemzések végére az is ki fog derülni, hogy tulajdonképpen miért, kikért, kik vezetésével tüntettek. 

S akkor lezajlott a pedagógusok tüntetése. Ahogy több bejegyzés elején megtettem, itt is azzal kezdhetem: Sokan sokfélét fognak róla mondani, elemezni. Rendben is van. Talán az elemzések végére az is ki fog derülni, hogy tulajdonképpen miért, kikért, kik vezetésével tüntettek. Tudom, mindjárt jönnek a válaszok: mindez tudható. De vajon tényleg tudható? Tudják is? Az első reakciókat olvasgatva ez korántsem biztos.

Lázár azt mondta, hogy a tanárok balhézni akarnak. Ezek után a tüntetésen többször elhangzott, hogy nem balhézni akarnak. Ennek igazolására Sándor Mária öt perc néma csöndet kért a tüntetés végére. Aki, mint tudjuk, nem pedagógus. Ellenben, hogy az első harmad közepébe vágjak, annak a véleményének is hangot adott, hogy a tanárokról kell példát venni egységben. Egyébként azzal semmi baj, hogy más szervezetek is szolidárisak egy szakmai megmozdulással. Adott esetben legyenek is! De azért ugyebár a közvélemény felé mégis csak a pedagógusok által szervezett tüntetésként lett aposztrofálva a megmozdulás. Vagy mégsem? Mert az internetes egyik vélemény például azt mondja: „Csak elfogult, ostoba lát benne tanártüntetést. Az oktatás szisztematikus, hozzánemértő szétverése elleni tüntetés volt. Ahol kisebbségben vettek részt tanárok is.” Az tehát szinte biztos, hogy valami kommunikációs hiba alakulhatott ki a szervezők, a résztvevők, és a híreket olvasók között. Tekintettel arra, hogy a bölcsődékben dolgozókkal, illetve a két tanári szakszervezettel legalább három, a pedagógiában érdekelt szakmai képviselet fellépett a színpadon, talán még a beszédet mondók is beleestek ebbe a hézagba.
 
 
Kapcsolódó anyagok:
 
 
 

MUON TV

  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük