Karácsony elleni internetes kampányra 65 milliót költött a Fidesz

Május 15-én jelentette be miniszterelnökjelölt-jelöltségét Karácsony Gergely, a Fidesz még aznap el is indította internetes lejárató kampányát. Ennek tervezése és kivitelezése az egyik legprofibb és legdrágább lett nem csak hazai, de uniós szinten is. A magyar internetes tartalomfogyasztók körében megkerülhetetlenné vált a “Gyurcsány Show, és a Karácsony = 99% Gyurcsány” reklámkampány. A videók hirdetésére másfél hónap alatt a kormánypártok 65 millió forintot költöttek el úgy, hogy korábban egyetlen forintot sem költöttek a közösségi videómegosztón hirdetésekre.

A Google 2019 márciusa óta teszi közzé az átláthatósági jelentését, amelyből az látszik, hogy az azóta eltelt több mint két évben 2603 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztráltak, amelyek összköltsége 114 millió forint volt. Ennek több mint fele a mostani Fidesz-hirdetéshez köthető.

A kormánypártok hét videót készítettek a kampány keretein belül, amelyre átlagosan 9,3 millió forint jutott videónként. A portál gyűjtése szerint egy átlagos, nem fideszes politikai reklámnál ez az összeg mindössze 19 ezer forint, ami azt jelenti, hogy 489-szer több pénzzel támogattak egy átlagos fideszes hirdetést, mint az ellenzéki videókat.

Munkások Újsága

  •  
  •  
  •  
  •